معاون وزیر جهاد:برجام دسترسی به نهال و بذراصلاح شده را فراهم کرد

خشک شدن درخت گردو
بهمن ۲۲, ۱۳۹۶
کود مایع BORONS(برنز)
بهمن ۲۳, ۱۳۹۶

معاون وزیر جهاد:برجام دسترسی به نهال و بذراصلاح شده را فراهم کرد
بوشهر-ایرنا- معاون امور باغبانی وزیرجهاد کشاورزی گفت: برجام زمینه برقراری و ارتباط با اتحادیه اروپا برای دست یابی به نهال و بذر اصلاح شده کشاورزی را برای فعالان این بخش در کشور فراهم کرده است.
n82828763 72174459
به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی روز یکشنبه درآئین افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در دشت پلنگ دشتی افزود:درحوزه دام و طیور نیز نیازمند به همکار ی بیشتربا اتحادیه اروپا هستیم .
وی بااشاره به اینکه سالیانه بیش از ۵ میلیون تن مرکبات درکشور تولید می شود یادآورشد: دشت پلنگ شهرستان دشتی می تواند به قطب اول تولید مرکبات به وی‍ژه لیمو ترش استان بوشهر و جنوب کشور تبدیل شود.
وی افزود: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در ۱۰۰ درصد مزارع کشاورزی و باغات این دشت فرصت خوبی برای اجرای طرح های تولیدی محصولات کشاورزی و مرکبات با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی این منطقه است.
طهماسبی گفت:در زمان حاضر برخی از حشره‌ها خسارت زیادی به باغات کشور وارد کرده است که ضرورت دارد کشاورزان در خرید و غرس نهال‌های خود دقت و نظارت بهتری داشته باشند.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: بیماری جاروک چندین هزار هکتار از لیموترش‌های منطقه جنوب کشور را نابود کرده است.
وی تاکید کرد: بیماری جاروک به‌ وسیله نوعی حشره کوچک از شیره درختان لیمو از درخت آلوده به درخت سالم منتقل می‌کند .
طهماسبی اضافه کرد:باید مدیران و کارشناسان کشاورزی ازکاشت ارقام مرکباتی که در برابر بیماری جاروک حساس هستند جلوگیری کنند و از ارقام بومی مقاوم مانند پرشین لایم استفاده کنند و در احداث باغات جدید نیز از نهال‌های گواهی‌شده و عاری از بیماری با پایه‌های مقاوم اقدام کنند.
طهماسبی گفت:درایران بیش از ۴۰۰ اقلیم بزرگ و کوچک وجود دارد که ویترینی از تنوع اقلیمی و زیستی است و این امر سبب شده که تولید محصولات گلخانه‌ای درکشور توسعه یابد.
وی افزود: امروز یکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه کاهش خام فروشی محصولات کشاورزی است.
وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم در استان بوشهر نیز باید کارخانه و صنایع تبدیلی مرتبط با تولیدات و محصولات کشاورزی استان ایجاد شود و دولت نیز از زنجیر تولید حمایت می‌کنند.
طهماسبی افزود: دولت برای توسعه صنایع و اشتغال زایی در روستاها و مناطق عشایری آماده پرداخت تسهیلات ارزان قیمت شش ‌درصدی است و مردم باید از این فرصت استفاده بیشتری کنند.
تاریخ: ۲۲/ بهمن/ ۹۶
منبع: www.irna.ir/fa/News

به این مطلب امتیاز بدهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *