سیاست حمایت وزارت جهاد کشاورزی از تولید چغندرقند پاییزه در سال زراعی ۹۷–۹۶

احداث بیش از دو هزار گلخانه جدید در کشور/ پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای
شهریور ۲۹, ۱۳۹۶
کود مایع N.P ( اِن. پی )
مهر ۱, ۱۳۹۶

choghondar11

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا یزدانی با تشریح سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از تولید چغندرقند پائیزه در سال زراعی ۹۷–۹۶ اظهار داشت: به منظور افزایش بهره وری آب (توسعه آبیاری میکرو و تغییر آرایش کشت) به ازاء هر هکتار ۱۰ میلیون ریال، تسهیلات مورد نیاز در قالب کمک های فنی و اعتباری تامین و پرداخت می شود.
وی تامین تسهیلات بانکی سرمایه در گردش چغندرقند پائیزه به ازاء هر هکتار ۵۰ میلیون ریال و همچنین تامین و پرداخت حدود ۵۰ درصد یارانه بذر را از دیگر سیاست‌های حمایت از چغندر قند پائیزه عنوان کرد و افزود: تامین دستگاههای کارنده‌ دقیق کار و ست کامل برداشت با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و یارانه دار در دستور کار قرار دارد.
یزدانی با اشاره به برنامه ریزی برای تأمین و تدارک به موقع نهاده ها به ویژه بذور مورد نیاز کشاورزان گفت: با مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای تخصیص تسهیلات با کارمزد ۴ درصدی به منظور تامین ادوات و ماشین آلات تخصصی چغندرقند هماهنگی شده است.
مجری طرح چغندرقند و شکر وزارت جهاد کشاورزی از تامین اعتبارات لازم برای خدمات پشتیبانی از طرح، بویژه تامین خودرو اجاره ای در استان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: هماهنگی با انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر برای اختصاص جایزه تحویل چغندرقند انجام شده است.
وی اعلام به موقع قیمت تضمینی چغندرقند پائیزه متناسب با قیمت تمام شده آن را برای توسعه و پایداری تولید این محصول ضروری برشمرد و عنوان کرد: سایت‌های الگویی با به کارگیری روش های نوین در زراعت چغندرقند زیر نظر موسسه تحقیقات چغندرقند ایجاد و همچنین دوره‌های آموزش تئوری و عملی ویژه کارشناسان ذیربط و بهره برداران برگزار می‌شود.
منبع: www.farsnews.com/
تاریخ: ۲۶ / شهریور / ۹۶

به این مطلب امتیاز بدهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *